Пламена от Единбург

Записала съм MA Sociology and Psychology, като двата курса са  80 от общо 120 кредита, които трябва да поркрием за една година. Така всеки може да вземе или два различни допълнителни курса (по един, 20 кредита, всеки семестър) или да вземе още само един допълнителен за цялата година, който е 40 кредита. Този срок аз си избрах Music In Social Contexts, който много добре се допълни с другите два.

По социология имам по три лекции (50 мин) на седмица плюс един тюториал. Тюториалите се водят от студенти PhD, като всяка група е от около 10-15 човека. Те са по един час, в който дискутираме въпроси от лекциите, или пък акцентираме на конкретна тема (пак свързана с тях). Присъствието е задължеително, но аз лично не мога да кажа, че са ми от кой знае каква полза, защото в дискусиите се повтарят все основни неща, не се засяга нищо в дълбочина. Хубавото е, че въпросите, които задават тюторите, могат да са ми един вид като напътствие, затова си ги записвам и като чета мисля и върху тях освен върху своите. Този семестър курсът е разделен на четири основни теми (Social Order; Mass Fashion, Music and Modernity; Urban Sociology; Nationalism), съответно четири блока лекции, четирима различни лектори. Имахме да пишем есе на една от първите две теми, a изпитът покрива вторите две теми. Изпитът представлява два въпроса, по един за всяка тема, но които трябва да отговорим. Аз съм доволна, че работата е най-вече индивидуална, има доста обширен списък с книги, всеки чете колкото и каквото пожелае…
По психология нещата стоят горе-долу по същия начин- три лекции на седмица, но тюториалът е един на две седмици…(Това дето го пише на сайта, че “образованието” се случвало там, в дискусиите” хич не е вярно.  Всичко си вършиш абсолютно сам…Тюторите не могат да ти помогнат много, дори ако имаш затруднение с есето, защото те са тези, които ги проверяват.) Лекциите по психология пак са разделени на блокове, като есето беше върху теорията на Пиаже за развитието на децата между 2-7 години…Не знам дали е от психологията въобще или от психологията тук, но не ме ентусиазира особено…А сега за изпита, който ще е тест, трябвало, цитирам, “да имате не толкова дълбоки, колко обширни знания”…Ще рече един куп термини, на които да знаеш определенията, без да знаеш контекста им…Като се замисля повече чета по социология, интерсно ми е, защото откривам все нови и нови детайли за неща, които досега съм считала за познати.
Животът в града ми харесва много повече от живота в Лондон. Тук всичко е достъпно (библиотеките, театър, кино, галериите, дори плажа, парковете), имаш много възможнисти, които са ти на около 20-30 минути пеша, без да се налага да се бориш с тълпи от желаещи…Университетът е разположен в т.н стара част на града (има се предвид средновековната), докато има и т.н. нова част (от 18-19 век), където са предимно жилищни квартали, и то на т.н. “middle class”…Ще ти пратя няколко снимки, красиво е…
Записах се на шотландски танци, където намерих много приятели, отделно ходя и в едно кафене, където също се сближих с хора на моята възраст и много често се събираме там. Общувам най-вече с чужденци, а българи почти не срещам в университета (въпреки че тук сме около 200), защото множеството учат математика/инженерство/компютри…Но за сметка на това пък се случи да живея с момиче от Русе и китайка (която е особено необщително-мила 😉 Имаше и англичанка в апаратамента, но не й хареса, че не сме местни, и се премести при местните от горния етаж…Като цяло се чувствам добре, започвам да установявам някакъв баланс, спокойно ми е, радвам се, че съм тук… :):):)
One response to this post.

  1. Благодаря, че сподели опита си! Ех тоя Пиаже и мен не ме кефи много. Правите ли вризки между Психологията и Социологията? И аз открих че социологията и антропогогията са ми по интересни от психологията понеже имам повече свобода да критикувам и анализирам. МА ти research mater ли е, защото останах с впечатление, че не е? Стаж вкючва ли се в програмата както част от дипломната работа? Поздрави, Мирослав от Холандия

    Reply

Leave a Reply

